Evaluatie Jannie en Hans - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Evaluatie Jannie en Hans - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Evaluatie Jannie en Hans

Door: Jannie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

01 Juni 2014 | Nederland, Dalfsen

Nu een paar dagen weer thuis en jetlag weggewerkt. Donderdag 28e 16.30 naar bed gegaan tot de volgende morgen 10.30 (rond 22.00 even een kopje thee met een beschuit en gelijk weer verder slapen) tot de volgende morgen 10.30 de kids en kleinkids voor de deur stonden maar goed ook..............pfffffff.

Ik heb een prachtige vakantie gehad, onvoorstelbaar veel indrukken opgedaan, ik had toch wel een andere voorstelling van dit stukje Amerika, ik zat meer te denken aan uitgestrekte gebieden met veel gras grote lange wegen en grote auto's.
De grote auto's die ik in Canada gezien heb in 1976 zijn veranderd in redelijk formaat personen auto's. De campers zijn daartegenover heel groot en veel luxe. En de prachtige vrachtwagens met de torpedo neuzen en al het prachtig gepoetst chroom de ene nog mooier gepimpt dan de andere zijn nog gelijk gebeleven.
De wegen groot, wijds, en soms heel slecht vooral rond San Francisco, tjonge heel het serviesgoed en alles wat maar kon bewegen denderde door de camper.
De natuur is in geen enkel van de 4 staten gelijk, kleine stukjes gezien van Californie Nevada, Utah en Arizona.
Van uitgedroogde natuur en droge rivieren naar vele sinaasappel en notengaarden, grote veehouderijen naar prachtig hoge heuvelachtige en beboste gebieden, vele kleine dorpjes naar lang uitgestrekt woestijn gebied grillig heuvelachtig rotsformaatsies kortom waar geen enkel beeld gelijk is, dit had wel wat.
Prachtig gebied met grote “Ranches” en wijngebieden, langs de snelwegen zagen we vaak grote lappenland met groente, aardbeien en ananas die gerooid werden.
En als laatste de prachtige grillige kustweg.

Ik heb genoten heel veel gezien, Uiteindelijk middag regen gehad, sneeuw en extreme temperatuur verschillen gehadnin deze 4 weken.
Prachtig stukje Amerika waar ik toch de Bryce Canyon in mis, dus deze gaan we zeker nog een keer zien.
Kortom een PRACHTIGE VAKANTIE, met heel goed gezelschap, ik heb een relax, gezellige vakantie met onze mede “Kamperaars” Dineke en Martie gehad.
Ga nu ons dagboek waar jullie aan meegeholpen hebben laten afdrukken en een prachtig fotoboek maken allebei natuurlijk in tweevoud.
Nu weer enkele jaren 2 euro munten sparen voor de volgende big trip samen.

En iedereen die graag onze verhalen persoonlijk willen horen en foto's willen zien jullie zijn van harte welkom.
Groetjes Jannie

Hans---Dit worden mijn laatste woorden voor het dagboek. Morgen is de vakantie over en ga ik naar kantoor. Natuurlijk zullen collega's vragen hoe het was, wat ik zag en wat ik er allemaal van vond.
De meest voor de hand liggende vraag is of ik het nog eens doe. Zo met z'n vieren op reis. Daar kan ik volmondig ja op zeggen. Zij het dat het zal afhangen van wanneer, waar naar toe, hoe reizen we en vooral met wie.
Nog een keer met hetzelfde reisgezelschap naar pak hem beet een ander deel van Amerika, naar Canada of Australië. Het kan mij niet gek genoeg zijn. Mocht het zover komen dan zal ik weer aan het dagboek meeschrijven. Tot die tijd geniet ik van deze keer. Tot ziens.
Groeten van Hans

• 02 Juni 2014 - 19:05

André En Anita:

Nogmaals bedankt voor de mooie vehalen, wij hebben er ook van genoten.

groetjes André en Anita

• 03 Juni 2014 - 21:23

Hans En Elma:

We komen graag onder het genot van een watertje de verhalen "live" beluisteren. Ik heb ze al met plezier gelezen, dan wordt de verbale versie alleen maar beter ;-)