San Francisco - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Sacramento, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, Sacramento

Hoi trouwe volgers, leuk hoe er gereageerd wordt in ons thuis land. Dank voor alle fijne wensen. Ga zo door, leuk hoor wij laten na deze USA ervaring dit dagboek afdrukken dussssss kunnen we mooi op terug kijken.

Dag 1-2 en 3 mei
Zoals al geschreven goede vlucht gehad met de KLM Boing 747, maar vergeten dat we super been ruimte hadden, Dit had Martie super voor ons geregeld.
San Francisco prachtige stad, dag 1 bij aankomst waren onze kamers nog niet klaar en gingen wij met de bus richting centrum (Down town), ik dacht even....het vliegtuig is niet geland in Amerika maar in Azie of Japan. Geen enkele Amerikaan in de bus, achteraf bleek dat San Francisco verdeeld is in verschillende culturen ons hotel bevond zich in de Japanse wijk vandaar.
Wij hebben wat boodschappen gedaan uiteraard bij de Liqour store van D&M, toeval hihi Terug in het hotel hebben we daarvan wat genuttigd, en gegeten in het hotel. We waren moe 04.00 Ned. tijd en om een jetlag te voorkomen zijn we om 19.00 plaatselijke tijd naar bed gegaan en hebben doorgeslapen tot 6.30 de volgende morgen dus Jetlag weggeslapen.

De tweede dag hebben wij de Hop on Hop off bus geboekt voor 2 dagen. De naam zegt het al erin en eruit. een perfecte oplossing voor een city trip met goede tekst en uitleg door de chauffeur oa de vele bekende filmen die in San Francisco zijn gemaakt op veel straten en locaties met al beroemdheden erbij genoemd.
We hebben de boot genomen rond het eiland Alcatraz met een oortje kreeg je de nodige verhalen te horen over deze gevangenis. “Toch weer eens een keer weer de “Birdman van Alcatras” kijken. Daarna onder de Golden gate brug door gevaren en foto's gemaakt van deze beroemde brug vanaf het water. Na de boottocht koffie gedronken aan de kade met Fish en Chips natuurlijk. Verder met de bus kwamen we door China Town en de Italiaanse wijk en de Japanse wijk met prachtige theetuinen, langs de kust met Fischermans warf en de vele pieren nr. 1 tm plm 39. Uiteraard zijn we niet vergeten om met de wereldberoemde tram “The Cabelcar” te gaan deze wordt met de hand bedient en met een kabel de heuvels op getrokken, hij wordt met de hand gedraaid zie het filmpje. San Francisco is eigenlijk te voet te doen als je een heeele goede conditie hebt, zoveel heuvels deze stad heeft.

De derde dag zijn we nog even door de Skyline van San Francisco gegaan met prachtige hoge toren gebouwen, wolken krabbers, en het oude gedeelte met de opera, het stadhuis enz.enz.. Toen nog even geshopt deze dag 3 mei was het wereld dikke vrouwen dag, Collega Cas zei al dat alles in Amerika groot en veel was nou Cas zie het filmpje wat ik hier van gemaakt heb, hahahaha.
Straks gaan we de camper ophalen rond 14.00 uur ben benieuwd.

Groetjes van ons

• 06 Mei 2014 - 19:18

Moniek:

Leuk om jullie verhalen te lezen en herkenbaar!! Vooral de Aziaten en de 'grote' mensen!! Geniet in jullie schone camper van alles wat nog komen gaat

• 06 Mei 2014 - 21:32

Judith :

Nou nou dus op vakantie nog aan de poets haha!! Mooie camper hoor! Beetje goede bedden? En al 'beren op de weg' gezien? Wat grappig dat Dineke en Martie zo ver weg nog zo bekend zijn dat er een liquor store naar hun vernoemd is! Leverde zeker een flinke korting op haha

Verslag uit: Verenigde Staten, Sacramento

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.