Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Yosemite Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Yosemite Park

Door: Dineke en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Yosemite Park Dag 4
Redactie Dineke en Jannie.
Vroeg vertrokken uit Sacramento, onderweg nog een paar boodschappen bij de tweedehands winkel gedaan koffiepot, tafelkleedjes, glaswerk en kussentjes gescoord daarna de bergen in. We waren rond drieen in het begin van het Yosemite park, voordat we het park ingingen zagen we kilometers verbrand bos en natuur wat een natuurramp 2013 alles zwart geblakerd. Bij ingang parkpass gekocht voor 1 jaar.......kunnen we alle parken in Amerika bezoeken, blijven dus een jaar weg hahaha. Eenmaal in het park met 2 campers naar boven de bergen in prachtige hoge stijle rotsen, voor t'oog honderden meters, giga bomen, prachtige watervallen vanaf deze hoge rotsen, en in de vallei weer smalle beekjes.
Wij vonden het prachtig, prachtig, prachtig, maar Dineke ook eng – eng – eng!
En we gaan nog een paar (meerdere) bergen in !!! Dineke zegt went wel hum hum. Ik heb er gelukkig niet zo'n last van.
Beneden in de prachtige vallei een camping gezocht, verdorie alles FULL niet gereserveerd. Dan maar gewoon als domme Hollanders in de rij gaan staan was een goede optie, Hans lukte het met mooie smile en praatje de parkbeheerder op zijn hand te krijgen. We kregen volgens deze beheerder de mooiste plek op de camping. Achter op de camping bij een prachtig stromend watertje. Bij elke plaats stond een grote afsluitbare ijzeren kist, om je voedsel in op te slaan tegen de beren.....alleen voor tent kampeerders, denken wij, deze beren zullen toch niet in onze camper komen.
Een echte natuurcamping tussen de rotsen met mooie vogels en Squirls soort grijze eekhoorntjes en de heerlijke geluiden van allen.
Geen douche of warm water op deze campings. Dus even gebruik maken van het comfort van de camper. We zijn vroeg gaan slapen en de volgende morgen ook weer vroeg op, wij D en J plat op de buik uit het raampje van de camper kijken s'morgens om toch hopelijk een beer te zien helaas niet gescoord.
Weer vertrekken, op naar de volgende camping, tja moesten we het park weer uit eerst weer naar boven 6000 ft. En natuurlijk ook weer naar beneden, gut gut arme Dineke ze hielp Martie remmen zei ze achteraf......... wel moesten ze stoppen voor een overstekende Cojote (wolf) mooi hoor, rond 14.00 op mooie camping met zwembad en WiFi. Dussss rust en effe weer dagboek bijwerken.

Morgen naar Sequoia park naar werelds grootste boom ter wereld.

Tot morgen. Groetjes Dineke en Jannie.

• 07 Mei 2014 - 15:47

Frank En Jet:

WAUW. Klinkt echt gaaafffff..
    En geen beren op de weg gezien, da's sjammer, of juist nie, tis maar hoe je 't bekijkt.

Enne tsja Dineke what goes up, must come down, dussssss :-D

Nou ff uitrusten dan maar, en op naar de volgende etappe..

Veel plezier

Verslag uit: Verenigde Staten, Yosemite Valley

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.