Bryce Canyon helaas.... en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Bryce Canyon helaas.... en Monument Valley - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Bryce Canyon helaas.... en Monument Valley

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Vandaag 11 mei naar Bryce Canyon
Al vroeg op pad, de klok is hier in Zion Uttah 1 uurtje vooruit dus het blijft nadenken, ik dacht we gaan 9 uur vertrekken dus 8.15 de wekker op mijn mobiel, nee hoor was het 7.15 nou ja...., richting Bryce Canyon prachtige route maar we kwamen auto's tegen met sneeuw en dachten nee.... niet nog een keer sneeuw.
Bij het vol tanken van onze campers hoorden de heren al dat het slecht toeven was daar boven in de canyon, afgesproken we gaan wel en als het slecht is rijden we via de noordkant verder en gaan dan op de terugweg langs Bryce.
Dit viel heel erg tegen, hoe verder we naar boven gingen meer sneeuw en slechte wegen door de wind die hevig toenam.
Aangekomen boven bij het Visitor centre van het park wat info vragen. Deze mevrouw liet ons weten dat we niet in het park zelf van de Bryce Canyon konden vanwege de sneeuw was deze gesloten, het weer was in de maand mei nog nooit zo slecht geweest zei ze en ze verontschuldigde dit een aantal keren, zij kan hier toch niets aan doen.
Even naar binnen voor verder info of het slim was om verder naar boven te gaan richting Arches. Deze mevrouw kon op de computer de weersvoorspellingen zien en vertelde ons dat het gehele bovenste gebied te maken had met erge sneeuwstormen en nachten onder het vriespunt ook maandag. Dinsdag werd regen voorspeld, dat het op dat moment waarschijnlijk slimmer was om naar beneden te gaan naar Page, de voorspelingen van de Grand Canyon waren goed voor komende dagen. Balen vette pech heet dat geloof ik tegenwoordig.
Nou het eerste stuk terug was heftig ik heb een filmpje gemaakt waar het niet zo heftig meer was maar deze zegt genoeg ook de foto's, de sneeuwstorm deed in het begin van de afdaling goed hun best om ons van de weg te blazen, blij dat we een goede auto RV hebben met dubbele wielen achter.
Een lange rit terug en moe eindelijk geland in Page, wat een saaie binnenkomst in deze stad eeuuuhhhh wel met 19 kerken op 1 rij naast elkaar, elk wat wills, Church van Jezus Christ tot First Baptist tot Jehova Witnesses Kingdom tot Sheperd of Desert Lutheran Church, zomaar een handje vol en dat op moederdag.
Dineke roept mij nu voor een moederdag borrel jipppiiieeee saai in je eentje Hans doet een slaapje na deze vermoeiende rit, arme jonge. Ik ga een wijntje drinken bij de buren en we gaan overleggen.

Volgende dag maandag12 mei, na Hans zijn prietpraat...........
Wij hebben besloten om naar Monument Valley te gaan, een werkelijke prachtige route met volop zon plm 15 gr. Wij arriveerden rond 13.00 uur op een mooie camping in de prachtige natuur van deze vallei, er was nog een Jeep safari om dit gebied te verkennen om 16.00 uur dit gedaan, wat een mooie rode zandsteen formaties in allerlei vormen, de bewoners, Navajo indianen hebben hier allerlei namen aangegeven b.v. Three Sisters, de Eliphant, enz enz. de moeite waard prachtig.
Menig westernfilm is hier opgenomen we paseren o.a. het John Ford Point, een in gebruik zijne indianenhut, een ydyllische paardenrange hum hum toeristisch.....
Tegen 20.00 uur terug gauw kachel aangedaan in camper we waren koud, ik had voor vertrek een pan nassi gemaakt dus deze genuttigd met zn vieren, nu 22.00 even het dagboek bijwerken.
Morgen gaan we richting de Grand Canyon,
De route is gewijzigd we laat het bovenste gedeelte Capitool Reef en Arches links liggen vanwege het slechte en koude weer daar. We laten ons niet nog een keer verassen, alhoewel hier vannacht + 1 graad, extra deken ligt klaar.

Groetjes Jannie

• 13 Mei 2014 - 11:33

Bep & Anton:

Altijd al gezegd dat iedereen op wintersport kan! Als jullie nog skiës nodig hebben, laat het ons weten...
    Ook wel prettig als je een dag hebt met een uur extra! Is er ook meer tijd om gezellig samen iets te drinken. We blijven jullie verhalen met veel belangstelling lezen. Geniet er lekker van.

• 13 Mei 2014 - 13:39

Ellen:

Onvoorstelbaar, maar ook wel weer indrukwekkend.
    Langlaufen ook geen optie???
    Lekker dat je met zo'n camper toch ook weer alle kanten op kunt en niets hoeft vast te leggen.
    Op naar het volgende avontuur!

• 13 Mei 2014 - 18:25

Catrien:

Prachtig plaatje...
    Leuk om al die verhalen te lezen!!!

Veel plezier nog en hopelijk weer wat mooier en warmer weer!!

Groetjes

• 16 Mei 2014 - 17:25

Jet:

Het lijkt wel "Kerstland"
    ONGELOVELOOS..
    Maar wel hele mooie plaatjes..

Enne.."waar is de foto van de Elephant-formatie??????????

:-D

Verslag uit: Verenigde Staten, Kayenta

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.