Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Dineke en Martie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

15 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Zo dat was een koud nachtje van maandag op dinsdag, brrrrr 2 dekens over en nog was het niet om over naar huis te schrijven. Na nog even een Skype en een Face Time gesprek met de kinderen en kleinkinderen ( we beginnen het te leren!!!) om 09.00 vertrokken in de richting van de Grand Canyon. Halverwege koffie gedronken en even strategisch overleg gevoerd gaan we naar de North Rim of de South Rim. Toch maar besloten om naar de South Rim te gaan daar het hier warmer is. We wisten ook niet of de North Rim al open was daar deze van begin november tot half mei gesloten is vanwege het slechte weer ( sneeuwval e.d.) De eerste stop in de Grand Canyon was de kleine Colorado River.
Onze eerste kennismaking met wat de Grand Canyon is. Wat een prachtig gezicht. De 2e stop een kilometer of 30 verder. Je raakt niet uitgekeken op deze vergezichten. Dat een rivier, de Colorado zoiets prachtigs kan doen ontstaan. Na een rit van 280 kilometer ( de teller staat inmiddels op dik 2600 kilometer) om 14.00 uur aangekomen op onze plek van bestemming een camping net buiten het park bij het vliegveld van de Grand Canyon. ' s middags overleg of we wel of geen helikoptervlucht zouden maken boven de Grand Canyon. Is wel schreeuwend duur maar uiteindelijk vonden we allemaal dat we het wel moesten doen want hier kom je maar eens in je leven. Dus gebeld om te reserveren. De dame aan de telefoon moest weten hoeveel we wogen en je begrijpt het al er kwamen 4 leugens naar voren, allemaal ver naar beneden afgerond. We moesten de volgende dag om 13.30 uur op het vliegveld aanwezig zijn, wel de paspoorten meenemen zei ze. De volgende morgen stuurde Jannie nog een App naar Dineke of ze mee ging lopen. ( dacht zeker voor de vlucht er nog een paar kilo af te krijgen)
Dus vandaag om 12.30 uur op weg naar het vliegveld, was 1.5 kilometer dus gewoon te voet i.v.m. de kilo's. We waren zowat bij het vliegveld toen ik Hans vroeg heb je de paspoorten bij je. Ja hoor zei hij. 100 meter verder de opmerking van hem ik ben de paspoorten gvd toch vergeten. Kon hij dus weer terug naar de camping. Gelukkig was hij op tijd terug. dus inchecken en op naar de heli. We kregen allemaal een stoel toegewezen waarschijnlijk ook i.v.m. de verdeling van de gewichten. voor de zekerheid werden we op het vliegveld nog een keer gewogen. We zaten met 5 personen (dus 1 vreemde aan boord) plus de pilote, ja ja een vrouwtje achter de stuurknuppel, in de heli
Ja en wat we toen gezien hebben kunnen we niet beschrijven. We kunnen wel weer zeggen, adembenemend, fantastisch,indrukwekkend, het is gewoon niet te beschrijven. We waren er in ieder geval alle vier erg van onder de indruk en zijn blij dat we deze vlucht gedaan hebben. Dit vergeten we nooit weer. We werden netjes met een taxibusje terug gebracht naar de camping. Ja dan even onze ervaringen op internet zetten en dan (zucht, zucht, zucht wat hebben we het zwaar ) maar weer een drankje nemen.

• 15 Mei 2014 - 09:00

Catrien:

Hallo allemaal,

Super leuk om die verhalen van jullie te lezen.
    En zo'n helikoptervlucht !!! Gaaf!!!!! En wat een mooie foto's zeg!!
    Heeeeel veel plezier daar en geniet ervan!!!!

Groetjes

• 15 Mei 2014 - 20:04

Judith:

Ziet er allemaal heel indrukwekkend uit!, kam helaas het filmpje niet openen want ben nu wel supernieuwsgierig!!

• 15 Mei 2014 - 21:42

Corina:

Wat een gaaf avontuur!!!!!!!! En ook ik kan het filmpje niet openen......BALEN!!!!!!

• 15 Mei 2014 - 23:25

Marloes:

Wow, wat gaaf zn helikopter vlucht.

Ik ben weer beetje bij gelezen. Leuke verhalen en foto's hoor...

Groetjes!

• 16 Mei 2014 - 17:06

Bas:

Kost wat, heb je wat. Goed dat jullie het gedaan hebben. De heli ziet er uit als een "blue thunder" maar dan anno 2014 :)

• 16 Mei 2014 - 17:21

Frank En Jet:

Hallo avonturiers,

We genieten van jullie reisverslagen.
    SUPERMOOIE foto's.
    en GAAF, VETCOOL (zoals onze kleinzoon zegt) zo'n helikoptervlucht.

Helaas konden wij evenals voorgaande schrijvers ook het filmpje niet openen.
    Sjammer. Maar dan hebben we nog iets om ons op te verheugen.
    Geniet nog van jullie tijd daar.
    Veilige kilometers.

Liefs
    Jet en Frank

Verslag uit: Verenigde Staten, Grand Canyon

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.