Grand Canyon en Lake Havasu - Reisverslag uit Havasu Lake, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Grand Canyon en Lake Havasu - Reisverslag uit Havasu Lake, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Grand Canyon en Lake Havasu

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

17 Mei 2014 | Verenigde Staten, Havasu Lake

Dag 15-16 - 15 mei en 16 mei

Op weg 375 km. naar Lake Havasu, Arizona
Tijdens deze rit heb ik mooi even de tijd om nog even op gisteren terug te kijken. Psies midden in onze vakantie denken we het hoogtepunt van onze vakantie te hebben gezien (ik weet niet wat er nog komt maar toch) de Grand Canyon, wat een gigantische prachtige kloof, Hans en ik hebben de een na grootste in Afrika gezien de Fisch River Canyon, nou dat is werkelijk een kloofje vergeleken bij deze Grand Canyon van meer dan vierhonderd km lang, 16 tot 29 km breed en tot 1.829 meter diep, ook wat kleur en begroeiing betreft,
We zijn met een helikopter over en in de kloof gevlogen, zeker – IN - de kloof vond ik het werkelijk indrukwekkend, ik zat naast de vrouwelijke piloot en had een prachtig uitzicht, eigenlijk jammer van de tijd voor foto's en film tja. Je kan dit natuurwonder niet onder woorden brengen, je zult dit zelf moeten zien ook een foto of film brengt niet over wat je zelf ziet en beleefd, adembenemend
Ik zal bij de foto's zetten wat de North rim is deze is mooier groen en kouder dan de South rim, Onderin kronkelt de prachtige azuur blauwe Colorado-rivier, deze is nu heel smal vanwege de weinige regen die er dit voorjaar is gevallen, de piloot liet nog zien hoeveel halve dorre dennenbomen er staan vanwege de enorme droogte en de zeer strenge winter, ze zei 1 vuurtje en je krijgt een hele grote natuur verwoesting.

Een gewaarwording toch, deze Grand Canyon is in miljoenen jaren uitgesleten door water,
Monument Valley de grote rode zandsteen formaties en tafelbergen door wind en zand.

Op de camping hebben we nog even geëvalueerd wat de ervaringen waren. Het prachtige bijna stil hangen van de helikopter het mooie zweven het was voor ons alle vier een eerste maar wel een fantastische ervaring, vliegen met een helikopter. jammer weer geen wild gezien, ze wees nog op een groepje iets wat zwart was heel ver tegen de wand..... Beren of Bizons daar zijn we samen nog niet over uit. Ik heb een foto proberen te maken die gaan we helemaal uit diepen en knippen.
Ondertussen waren er twee grote groepen campers op de camping aangekomen waaronder 1 groeps- reis van de ANWB 10 campers, het opperhoofd had een mooie slogan naast de camper hangen deze heb ik toch maar even gefotografeerd. Ook voor alle volgers!!!!

Afgelopen nacht was het koud, min 2 graden, we werden allebei rond 6en wakker van de kou toch maar even de kachel aan gedaan tot we een raar gepiep hoorde gauw kachel uit,
Er gaat nogal eens een alarmbelletje in de camper is het niet de rookmelder dan is het een gasalarm die gereset moet worden volgens het boek van meneer Cruise Amerika. Dus schrikken maar het was de tablet, Marloes en Marcel die even wilde skypen om 6.15 s'morgens, tja die klok het verschil in tijd zal niet gauw wennen denk ik.
We zijn rond 9.00 vertrokken en hopen rond half 2 in Lake Havasu te zijn de temperatuur loopt hier rond 13.00 uur al aardig op naar 25gr.

GROETJES.....

Lake Havasu stelt eigenlijk niets voor, behalve dat het er bloedheet is 40gr. We zijn naar de wereldberoemde Engelse London bridge geweest en hebben de Parkerdam bezocht tja. uit eindelijk hebben we een heerlijk prieeltje op de camping gevonden met uitzicht op Lake Havasu, wat ons het beste beviel met een borreltje en een hapje, en een heerlijk windje.
Onze planning was een bezoek te brengen aan San Diego, maar toch maar niet op zoeken op dit moment.... daar is nu een behoorlijke bosbrand. We wijken uit naar Palm Springs zoals nu de planning is.

Tot waar dan ook??? Groetjes Jannie

• 17 Mei 2014 - 10:50

Ellen:

In een woord WOUW!!!
    Enjoy!
    XX

• 17 Mei 2014 - 18:34

Bep & Anton,:

Tjeetje, lui zitten en dan de glazen helemaal weggedroogd... Heren zeker op zoek naar wat nattigheid voor jullie!
    Ja, de Grand Canyon raakt niemand over uitgepraat.
    Goed te lezen dat jullie je opperbest vermaken.
    Van koud naar warm naar heet.....
    Hoe meer je drinkt, hoe minder dorst!

• 17 Mei 2014 - 22:16

Judith:

Haha dat ziet er gezellig uit zonder borrel deze keer! Dan maar 'voor nep' zoals onze kids zeggen! Achtergrond ziet er echt uit als een tropisch vakantieoord#jaloers grrrr! Gelukkig klimt de temp in Nederland EINDELIJk omhoog en lezen wij jullie reisverslagen ook met een borreltje op een zonovergoten terras! Alleen hier snachts iets meer aangename temperaturen brrrr! Groetjes!

Verslag uit: Verenigde Staten, Havasu Lake

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.