Net als thuis - Reisverslag uit Banning, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Net als thuis - Reisverslag uit Banning, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Net als thuis

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Banning

How are you today? Een vraag die me vaak gesteld is en bij de tiende dame of heer van het tankstation vroeg ik maar eens hoeveel tijd men echt had en of men dan ook alles wilde horen. Het begrip was er meteen want het onderwerp van gesprek veranderde direct. Toch wel vriendelijk eigenlijk om te vragen hoe jouw dag is. Thuis.... vragen we ook heel vaak hoe het met de ander gaat.
Net als thuis gaat ook op vakantie alles door. Dit keer moest mijn niet meer zo weelderige haardos gekortwiekt worden. Met een bij de Wal Mart gekochte tondeuse werden Martie en ik geschoren. Stil zitten was daarbij het advies. Het eindresultaat was als vanouds. Iedereen tevreden.
Waar ik het eerder al had over zonnebril momenten kan ik jullie nu vertellen dat de laatste dagen Zonne bril dagen waren. De hele dag zon en niet voldoende voorzorgsmaatregelen leidden er toe dat mijn voorhoofd en neus een beetje verbrand waren. Een veegje Niveau was nodig om het weer toonbaar te maken.
Op de borden langs de weg zag ik overstekende paarden, koeien, ruiters, voetgangers, schapen en zelfs poema's. Tot vandaag toe bleef het bij een enkel woestijnbeestje. Ze hebben het allemaal overleefd.
Weet je dat we eerder deze week een harde piep in de camper hoorden. Ik kon niet direct lokaliseren waar het vandaan kwam. Na enkele keren zijn harde geluid te hebben laten horen zag ik dat het kwam van het onvermoeibare, 24 uur per dag over ons welzijn wakende gas detectortje. Eén op de knieën en het knopje indrukken hielp niet, dus ik naar buiten om de gehele gastoevoer af te sluiten. Het piepje bleef. Vervolgens het dikke boek er bij gepakt. Daarin stond dat de camper gelucht moest worden of dat de accuspanning niet meer voldoende was en de motor gestart diende te worden. Goede raad was duur en de buurman gaan vragen was ook niet echt een optie. Ik wist het echt niet meer. Pas toen Jannie het resetknopje iets langer vasthield dan ik stopte het piepen en knipperde het lampje niet meer geel maar gewoon weer groen. Vrouwen en techniek die bijten elkaar niet. Nieuwigheid, laten we het daar maar op houden.
Tot slot kan ik jullie laten laten weten dat het hier heel droog is. De Californische overheid vraagt om water te sparen. Wij doen daar van harte aan mee. Wij drinken wijn, bier uit een andere staat, Illinois, en heel veel jus d'orange.

• 18 Mei 2014 - 22:46

Marcel Band:

Hallo Gabbertjes,

Mooie verhalen en dat van het water besparen geloof ik direct!

groetjes

• 18 Mei 2014 - 23:43

Hans En Elma:

Wat genieten we van jullie belevenissen. we hebben er ook al wat voorgelezen aan Divertje dus de hele familie geniet mee. Ook de foto's geven een goed beeld van hoe het er daar uit ziet maar jullie hebben helemaal gelijk, op een foto kun je nooit laten zien hoe het voelde toen je er werkelijk was. Ga zo door, we'll follow you.
    Groetjes van ons.

Verslag uit: Verenigde Staten, Banning

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.