Los Angeles - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

21 Mei 2014 | Verenigde Staten, Malibu Beach

Dag 20 21 en 22
S'morgens op tijd vertrokken zoals altijd, eerst richting Yucca Valley, wij vrouwen denken grote prachtig Yucca's te zien net zoals de Joshua Tree en de Cactus vallei, hahaha het is een stadje met af en toe een Yucca.
120 kilometer voor niets gereden.
Naar LA dit dan wel via de 8 baans Highway om de tijd weer in te halen, echt niet leuk. Maar we waren blij verrast toen we op de camping in Malibu aan kwamen, deze lag aan de Pacific Ocean, stoelen buiten gezet zagen we al snel grote ruggen van twee walvissen, daarna enkele dolfijnen over het water duiken.
Ook de volgende dagen dolfijnen en groepen pelikanen die over ons heen zweefden.
Op naar LA de volgende dag, met de plaatselijke bus. Hans zijn devies was om te blijven zitten tot het eindpunt, buurt Washington. Dat was absoluut geen fraaie buurt wat een gepeupel wat een verschil in mensen en mensen tjonge jonge. Het had ook wel iets dit te zien.
Gauw bus gezocht die Down Town ging, daar aangekomen op zoek naar Hop on Hop off bus, niet te vinden dan maar met de metro naar Hollywood.
We stapten uit op de Walk of Fame deze even opgelopen. En kaartjes gekocht voor de City tour voor de volgende dag.
Hans had een portemonnee gevonden in het metro station van ene meneer Eric, tussen alle creditcards zat een visitekaartje met zijn telefoonnummer, maar even gebeld dat wij hem hadden gevonden. Hij was dolgelukkig en kwam hem halen in Hollywood city, als beloning kregen we een fles wijn.
Terug op de camping hadden we besloten bij Malibu Seafood beneden te gaan eten. Hans bestelde een red Lobster wij hielden het wat soberder.
Bleek dat je je eigen wijn mee mocht nemen, zij schonken geen alcohol, een mooie kans om DE fles op te halen met vier glazen, we hebben genoten van de vis en inderdaad een overheerlijke fles wijn, niet zomaar een wijntje.
De volgende dag pikten we de bus naar Monica beach daar begonnen we met onze City Tour. Oortje in en we lieten ons vermaken door een Engels sprekende meneer afgewisseld door een dame. Begonnen in Monica Beach, daarna Beverly Hills waar vele bekende wereld sterren wonen of woonde, Beverly's Rodeo drive met de prachtige exclusieve winkels, advies van de heren mooi boven in de bus blijven zitten en vooral veel foto' maken. Stuk Sunset strip en Sunset Boulevard bekend van de vele films en filmopnames.
Bij Los Angeles hoort Hollywood, voor de rest scoort deze stad niet bij ons als wereldstad, in deze vakantie wint San Francisco het van de steden.
Wel prachtige stranden.

Wordt vervolgd.

• 25 Mei 2014 - 09:36

Bas:

Knip gevonden...toerist....eigenaar terecht...fles wijn...( ik voorzie het 4e kwartaal dit jaar een nieuwe film verschijnen in hollywood )

• 26 Mei 2014 - 20:21

Marloes:

Keurig hoor Hans..

Jammer dat jullie geen Brad Pitt, Tom Cruise of George Clooney tegen het lijf zijn gelopen... Maar die dolfijnen maakten vast een boel goed! ;)

Groetjes Marloes

Verslag uit: Verenigde Staten, Malibu Beach

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.