De Kustweg - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu De Kustweg - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

De Kustweg

Door: Dineke

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Monterey

Vanmorgen om 07.45 uur, na een paar dagen heerlijk luieren, vertrokken van St. Barbara naar Carmel/Monterey via de kustweg "The Pacific Coast" (Highway 1) een van de mooiste en beroemdste wegen van Amerika. We hadden al wel gehoord dat dit geweldig moest wezen. Nou dat was het ook, schitterend !!! De baaien, de kliffen, de weg hoog door de bergen, de prachtige bloemen en planten tegen de hellingen met al hun prachtige kleuren. Sommige stukken was het mistig en dat was wel jammer. Ik wilde elke 5 minuten wel stoppen om te kijken maar daar waren de heren niet van gediend. Ja en die moesten rijden dus moest ik mij maar aanpassen, maar oh oh oh was was het mooi.
Na het stadje Carmel nog even te zijn doorgereden gingen we een camping zoeken. Maar de Amerikanen hebben een lang weekend i.v.m. "Memorial Day" en waren massaal op pad gegaan zodat de campings overvol waren. Bij de laatste camping werden we doorverwezen naar een grote parkeerplaats bij een jachthaven. Zonder voorzieningen, dus geen stroom, geen water maar wel een toilet. Als je hier echter een kijkje ging nemen moest je spontaan overgeven, wat een vieze bende. Dus moesten we maar van de voorzieningen in de camper gebruik maken wat we tot op dat moment nog niet gedaan hadden. Hans moest ook zijn behoefte doen maar had wat anders bedacht. Er was namelijk op deze parkeerplaats ook een restaurant. Dus hij hier naar toe, een biertje bestellen, de menukaart even inzien en zijn behoefte natuurlijk achterlaten.
In deze jachthaven lagen ook een groep zeerobben, vonden we in het begin heel leuk om te zien maar........... die beesten maakten me toch een partij lawaai met hun geblèr en stinken dat ze deden verschrikkelijk. Het leek wel hoe donkerder het werd hoe harder ze begonnen te blèren en te stinken.Ik dacht op een bepaald moment dat er een onder de camper lag zo stonk het in de camper.
Vanmorgen zijn we dan ook al weer vroeg vertrokken ( om van het geblèr en gestink af te zijn) naar het dorpje /stadje Monterey. om 09.15 uur liepen we hier al op "The Fisherman's Warf" erg mooi. En ja toen op naar de laatste camping 132 kilometer verder. En voor het eerst deze vakantie in de file gestaan.
We staan nu 26 kilometer van de plek waar we morgen de camper in moeten leveren, dus koffers pakken, beetje schoonmaken en morgen inleveren.
En dan is er een eind gekomen aan ons grote avontuur na 2.917 mijl of te wel 4.694 kilometer.
Voordat ik het vergeet lieve mensen bedankt voor alle leuke en lieve reacties.

Groeten

Dineke

• 27 Mei 2014 - 14:36

Catrien:

Hallo allemaal,

Wat een prachtige foto's !!!
    Jammer dat het alweer bijna voorbij is, of niet!!...Maar we hebben heel erg genoten van jullie prachtige verhalen...
    Goeie reis terug!!!!!

Groetjes.

• 27 Mei 2014 - 21:00

Ingrid & Marco:

Mooie verhalen! Slim bedacht van Hans (deden wij vroeger ook op Terschelling) haha.
    Wij wensen jullie een goede terug reis en tot eind van de week (dan is het hier weer droog).

• 28 Mei 2014 - 11:01

Corina:

Dat was het dan .....een droom minder .....maar een prachtige ervaring rijker !!
    Een hele goede vlucht en tot snel.

Liefs Corina

Verslag uit: Verenigde Staten, Monterey

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.