Overbuurmannen, tips en weer thuis - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Overbuurmannen, tips en weer thuis - Reisverslag uit Dalfsen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Overbuurmannen, tips en weer thuis

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

31 Mei 2014 | Nederland, Dalfsen

Vandaag stond ik op onze laatste camping. Nog een nachtje slapen en dan de camper inleveren en naar het hotel voor de echt allerlaatste overnachting in Amerika.
Hmmm, tegenover me stond een vent met een hele lange motorfiets. Harley Davidson maar dan omgebouwd. Mooie machine waar mijn simpele Honda Super Magna maar schril bij zal steken.
Toen de eigenaar buiten stond te praten met zijn rechter buurman besloot ik aan te haken. Het gesprek ging al snel over in “Waar kom je vandaan” en “Wat doe je” en “Hoelang ben je al hier”. Mijn antwoorden ontlokten meteen reacties van beide overburen over hoe zij al onderweg waren en wat zij allemaal al hadden gezien en nog zouden gaan doen. De motorman had onder meer gewerkt bij Harley en hij kende dus het handwerk, al had hij de lange fiets gewoon gekocht.
Toen ik dacht dat het eten ongeveer klaar was hebben we handen geschud en ging ik naar de camper waar Jannie alles al warm had.
Na de maaltijd moest er nog wat op- en weggeruimd worden. Niet alles kwam op of kon mee naar huis. Toen ik bij de motorman riep “Ding dong, somebody home?” was het eerste dat ik hoorde “Come in”. Ik zei dat wat ik bracht echt over was en dat hij er nog wel mogelijk iets mee kon. De 3 blikjes groenten, een pakje boter, en de 5 blikjes bier vonden bij de motorbuurman een welkome ontvangst. Dankbaar werd het aanvaard. Eenmaal binnen ging het over zijn divorce. Zijn tweede al. Hij snapte er niets van dat het zover gekomen was, maar zijn advocaat zou het wel regelen. Alleen de 1,5 miljoen dollar die er mee was gemoeid en waar zij het juist voor deed, dat deed zeer. Kortom, een man met verstand van motoren maar verstand van vrouwen ??????
Vandaag hadden we onderweg onze eerste echte file. Het reed wel maar opschieten was er even niet bij. De camper vond het best en maakte direct ook minder lawaai. Reed je sneller en over soms niet te beste wegen dan rammelde alles. Aan de andere kant is het wel zo, dat zolang je alles hoort rammelen het nog in of aan de camper aanwezig is. Pas als je het niet meer hoort dan is het tijd om achterom te kijken of er iets af of uit gevallen is. Gaan jullie zelf ooit kamperen hou dit dan in gedachten.
Eenmaal op de camping beginnen dan de laatste middag en avond. Af en toe wilde ik wel langer blijven en op sommige momenten wilde ik ook wel thuis zijn. Vertrouwd, bij de kroost, groot en klein, bij de buren, de vrienden en de collega's.
Ach wat zeur ik nu. Als het eenmaal donderdag is dan heb ik er al een paar gezien. Gewoon nog even een paar daagjes afzien, de uurtjes aftellen en heel misschien in de verre toekomst nog eens een vakantiereis maken in de States. Gaan we weer 2-euromunten sparen. Daar begon het immers mee.
Eenmaal thuis is het gras alweer gemaaid en het de tuin deels geschoffeld. Bezig zijn is de beste oplossing om de jetlag te verwerken. Helaas lieve lezers. Ik ben uitgeschreven voor deze keer. Ik had het graag langer gedaan maar einde vakantie betekent einde verhaaltjes. Wil je meer horen en zien wat ik beleefde, kom dan langs en onder het genot van een waterbesparend wijntje, biertje of een jus d'orange, aangelengd natuurlijk.


  • 01 Juni 2014 - 21:28

    Henk:

    Een goede tip spaar briefjes van 5 dan kan de reis wat langer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dalfsen

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
7 mei- Dag 5: Barstow
8 mei- Dag 6: Las Vegas
9 mei- Dag 7: Zion
10-11 mei- Dag 8 en 9: Bryce Canyon
12 mei- Dag 10: Capitol Reef
13-14 mei- Dag 11 en 12: Arches
15 mei- Dag 13: Monument Valley
16 mei- Dag 14: Page
17-18 mei- Dag 15 en 16: Grand Canyon
19-20 mei- Dag 17 en 18: Lake Havasu
21-22 mei- Dag 19 en 20: San Diego
23-24 mei- Dag 21 en 22: Los Angeles
25 mei- Dag 23: Santa Barbara
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2014

Evaluatie Jannie en Hans

01 Juni 2014

Evaluatie Dineke en Martie

31 Mei 2014

Overbuurmannen, tips en weer thuis

28 Mei 2014

Laatste dag reis Amerika

27 Mei 2014

De Kustweg
Jannie & Hans, Dineke & Martie

We gaan met zijn vieren Dineke en Martie, Hans en ik onze lang gekoesterde reis maken naar Amerika.

Actief sinds 21 April 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 10193

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 29 Mei 2014

Vier op reis in "The west of USA"

Landen bezocht: