Evaluatie Dineke en Martie - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Evaluatie Dineke en Martie - Reisverslag uit Nieuwleusen, Nederland van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Evaluatie Dineke en Martie

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

01 Juni 2014 | Nederland, Nieuwleusen

Wat een Top Vakantie

Wat een prachtig land is Amerika, met hele lieve spontane mensen. Het land is groot, alles is er groot en de mensen zijn “groots”
De natuur stuurde ons schema wel eens in de war door sneeuw, mist, bosbranden maar wij pasten ons er zo weer bij aan
dat is het voordeel als je met een camper bent.
Wij hebben heel veel gezien. Ik vond het soms ”heeeeel” spannend vooral bij steile afgronden maar ik heb erg genoten
Vooral van de prachtige parken die ze hebben en elk park is totaal weer anders dat is het mooie ervan.
Ik dacht als 4 weken maar niet te lang is (we zijn nog nooit zo lang weggeweest) maar dat viel reuze mee doordat het zo afwisselend was.
En dankzij het ”skypen” met de kinderen en kleinkinderen heb je toch contact met ze.
Kortom een Top Vakantie die als nummer 1 op mijn favorietenlijstje komt te staan.
En het was heel gezellig met ons vieren, dus !!!! voor herhaling vatbaar..

Groeten Dineke.

Wat een geweldig land is Amerika. Alleen het wegennetwerk al. Soms 10-baans wegen, alhoewel het wegdek niet altijd even goed was, dat viel weleens tegen Maar files kennen ze daar nagenoeg niet. Ik heb tijdens de 4.800 kilometer die we gereden hebben maar 1 keer in de file gestaan. (ik was nog niet weer terug in Nederland of stond binnen de 2 kilometer al weer in de file)
Ik ben wel jaloers op de prachtige campers (nou ja campers, complete bussen van 12/13 meter lang waren het) Schitterende exemplaren hebben we gezien en dan natuurlijk wel even een auto erachter en geen Smart of een ander klein type auto zoals je hier af en toe wel ziet maar een complete jeep. Dat is daar allemaal heel gewoon. Als je hier iemand met zo’n bus ziet rijden verklaar je hem voor gek. De camperplaatsen zijn er ook helemaal op ingericht. Je rijdt er aan de ene kant in en aan de andere kant weer uit.
We hebben een hele afwisselende vakantie gehad dus ik heb me ook geen moment verveeld, alleen maar genoten. De topper voor mij was de helikopter vlucht boven de Grand Canyon. Wat een schitterende uitzichten, is niet uit te leggen. Met 2 campers achter elkaar aan rijden ging ook prima. In de stad wel iets minder daar ze er nog al veel stoplichten hebben, en ja dan kon de een wel door het groen licht en de andere moest stoppen omdat het al weer rood was maar dankzij onze Tom-Tom’s kwamen we er altijd weer uit.
We hebben er met zijn vieren een onvergetelijk avontuur van gemaakt.
Dus sparen voor het volgende avontuur dan gaan we als AOW’ers of Vutters.

Groeten Martie

• 27 Juni 2014 - 19:54

Laura:

dat stukje van skypen was leuk.
    het lijkt het wel leuk

Verslag uit: Nederland, Nieuwleusen

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.