Meer andere dingen - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Meer andere dingen - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Meer andere dingen

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Kayenta

Onderweg zie ik steeds weer meer andere dingen. Is het geen oude Amerikaanse slee dan is het wel een paard dat me bekend voor komt. De auto is in de basiskleur bruin. Roestbruin eerlijk gezegd. Zo te zien staat het beestje al heel lang blootgesteld aan de elementen en is hij al jarenlang niet meer gebruikt. De bandjes lijken nog hard maar zullen vast van bedroevende kwaliteit zijn. Zelfs voor een ritje naar een van de vele de kerken met hun verschillende geloofsgemeenschappen durf ik zo'n karretje niet meer te gebruiken.
Ach, en dat paard. Hij is niet al te groot, zelfs een beetje tenger. Dit beestje heeft meer kleuren dan alleen bruin. Hij is ook deels wit en op een enkele plaats op zijn velletje ietwat naar het zwarte toe. Zodra ik hem zag dacht ik meteen aan Little Joe. Je weet wel, die van Bonanza. Vroeger heel beroemd op t.v. Wie keek er niet naar de voorloper van de huidige soap.
Meer flashbacks had ik toen ik naar het langzaam veranderende weidse landschap keek. Met het paard nog in mijn gedachten zag ik ook de diverse cowboyfilms aan mijn geestesoog voorbij trekken. Zie je het voor je, Clint Eastwood als held van de film die met zijn revolver met 6 keiharde kogels minimaal 5 tegenstanders omlegt en er ook nog eens 2 ernstig verwondt. Ja 5 plus 2. De laatste kreeg meestal een flinke knal uitgedeeld om daarna gestrekt te gaan. In die films kon alles en we smulden er van.
Met de campers gaat het opperbest, net als met de inzittenden. Is het in bruikleen gegeven materiaal niet het allernieuwste, echt vervelende storingen doen zich niet voor. En met ons vieren gaat het gelukkig ook goed. Soms is het even ietsje inschikken, maar doorgaans hebben we dik naar onze zin. Binnenkort kan ik zeker nog meer vertellen van buiten de piste. I keep you posted. Groeten uit Monument Valley.

• 13 Mei 2014 - 13:48

Hans Berendsen:

Hoi Hans

Naar een tijdje afwezig te zijn geweest het reisverslag eens doorgelezen. Een hele belevenis lijkt mij.
    De foto's spreken in iedergeval boekdelen, fantastisch. Ben straks benieuwd naar de rest en natuurlijk ook naar de verhalen. Blijf schrijven, ik blijf het met plezier lezen.
    En hou de boel in beweging daar, wordt je lekker warm van.

Groet, ook aan je reisgenoten