Andere dingen. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu Andere dingen. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Jannie & Hans, Dineke & Martie - WaarBenJij.nu

Andere dingen.

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Jannie & Hans, Dineke & Martie

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vier auteurs die aan één boek schrijven is best wel lastig. Het blijft opletten anders ligt herhaling op de loer.
Ik zal jullie laten weten wat er aan andere dingen te zien, te proeven, te ruiken etc. was.
Iedereen wil natuurlijk weten hoe het met het weer zit. Ik kan niet anders zeggen dan dat het lekker warm is tot nu toe. Af en toe de pet op om de kruin te beschermen tegen te veel zonlicht en veel zonnnebrilmomenten. Je snapt al dat het wel snor zit met het vakantieweer.
Omdat de afstanden behoorlijk zijn en we niet ergens in the middle of nowhere willen stranden, tanken we als er nog een kwart in de tank zit. Het is geen grapje als ik zeg dat we er dan voor 150 dollar aan peut bij in doen. Maar daarna rijdt het met een gerust hart wel lekker door.
Alle campgrounds hadden een volledige hook up plaats. Dat betekent stroom, water en afvoerputje. Dus bijna elke keer konden we water innemen en het afvalwater lozen. Vaak was er een barbeque bij de plaats. Zo compleet zie je ze in Europa niet.
Hoeveel Nederlanders we al niet gezien hebben. Veel, heel veel. Vandaag was er een behulpzame Hollander vlak achter ons. Hij zei dat de lampen van de camper nog aan waren. Ja, logisch, als je een deur opentrekt gaan ze aan en vanzelf weer uit. Toen ik hem zei dat het uitgaan automatisch was, keek hij niet meer vrolijk. Vervolgens begon hij te zeuren over oprijdplankjes om campers waterpas te stellen. Hij zag ons karretje namelijk een klein beetje scheef staan namelijk. Hij had ze niet en kon dus niets vlak stellen. Ik zei dat ik ze ook niet had maar dat bij ons de zwaarste altijd aan de hoogste kant in bed lag, zodat de zaak gewoon waterpas ging staan. Kennelijk was dit helemaal fout. Hij keek nu een beetje boos en toen ik even later omkeek was hij met moeders verdwenen. Zijn camper in??? Ik weet het echt niet.
Natuurlijk is er veel meer te melden over buitenissige zaken. Om toch nog maar eens iets te herhalen. I keep you informed, zoals ze zeggen.

• 11 Mei 2014 - 12:08

Rob Timmerman:

Ha mensen,

Elke dag even kijken op deze site. Leuk. Volgens mij hebben jullie het echt super daar.

Geniet er nog van en de hartelijke groeten uit een koud, nat en stormachtig Zwolle

• 11 Mei 2014 - 20:24

Marco:

Zo Hans, ik lees dat je de bijdehante opmerkingen nog niet verleerd bent in de States.
    Die karretjes van jullie lusten dus nogal een borrel? 1 op ...?
    En de baasjes lopen die ook 1 op 1?
    Uit jullie verhalen kan je in ieder geval opmaken dat het een fantastische trip is !
    Geniet er van en veel plezier nog, we blijven jullie volgen.

Groeten van de Bosmansweg

• 13 Mei 2014 - 02:59

Martin Van Der Beek:

Leuke en zeker interessante reis maken jullie hoor Jannie en Hans. Lijkt mij het mooiste deel van de USA. Geniet ervan en rij voorzichtig. Groeten Martin (van Rob)

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Vier op reis in "The west of USA"

Wij gaan een rondreis met twee campers maken starten in San Francisco, Daarna gaan we een mooi rondje maken en de mooiste en een aantal hoogtepunten aandoen.

Vertrek 30 april 16.00 richting Schiphol geboekt een "Sleep en Fly" bij van der Valk incl. 31 dagen parkeren van auto.

1 mei vertrek Schiphol.
Vertrek AMS - Schiphol Arpt Amsterdam Netherlands vlucht 605 Vertrek 09:50. Aankomst San Francisco 1 mei 11:45 VS tijd.

Routeoverzicht/suggestie
1 mei aankomst San Francisco
2 en 3 mei Stedentrip San Francisco
3 mei- 14.00 uur Camper ophalen:San Francisco
4-5 mei- Dag 2 en 3: Yosemite (in het park)
6 mei- Dag 4: Sequoia / Kings Canyon
26 mei- Dag 24: Carmel/Monterey
27 mei- Dag 25 Camper inleveren: San Francisco
28 mei- retour Nederland-Schiphol

Woensdag 28 mei
Vertrek SFO - San Francisco Inti Arpt, San Francisco CA-US vlucht 606 Vertrek 13:55. Aankomst Amsterdam 09:15 Donderdag 29 mei Nederlandse tijd.